Sunday, June 9, 2013

RACE START !

salam :D

 sudah lama rasanya blog ini tidak ditulis atas sebab-sebab tertentu seperti ralit sangat dengan runningman, sibuk menguruskan hal nak masuk univ, cuti-cuti malaysia and now im at university ~ hm jadi mahasiswa di uni ni bukan satu cabaran yang mudah tapi cabaran yang terbesar sebab kena berperang mental dan fizikal.


 cnth perang mental macam kena lawan perasaan nk main2 bila masuk univ ni, nk keluar pergi jalan2 pon kena tahan tau, kira pengorbanan laa, actually mall2 dekat sini takla aku excited sangat nk pergi, sebab banyak perkara yang aku pikir kalau one day aku keluar pergi jalan mesti aku nak pergi lagi then amanah mak ayah plus kakak2 dan abang2 ku memang beri penegasan before masuk unv ni. diaorang cakap ' jangan keluar luar dari univ ni, melainkan hal penting, kalau nak beli apa2 pun tunggu adik beradik datang ' see ! betapa diorang caring gilaa.

satu lagi cabaran aku ialah aku takot tak dapat catch up apa yang lecture ajar. Pada pandangan mata aku student2 dekat sini memang major hebatt belake, dari sekolah sbp, sekolah sains, mrsm la. pulak tu time minggu MDS tu diorang memg talented plus3. confident diaorang memang high class lah ! different antara aku dan diaorang macam langit dan bumi je.

Aku harap bila aku belajar disini aku tetap jadi aku, nak kata aku homesick tu takla sangat. cuma aku teringatkan sangat dekat dua wajah tua yang 0ver sixty around my mind. everytime i remember them my tears will slowly down. i left my home with thousand problem that they need to solve. i dont want to add their problem coz i know they already old to overcome many problem.

Yes i admit sometime i fell very small when im here. because i dont have confident to get 4flat. ang at that time i remember what my family said to me that they believe i can do it. How much i fell burden with their said. In sya Allah i will do all my best to my life ang my family

Dear reader,
Please pray for me and my succesful. salam 

No comments:

Post a Comment